Jak se stane, že zavedená společnost pocítí potřebu změny loga?
Jaké výzvy se ukrývají v procesu tvorby nového loga a proč nemáme v logu hrozen?
Společnost Víno Bellvery s.r.o. vznikla jako rodinná firma a již od začátku byla zaměřená nejen na samotné víno, ale také na podporu malých a středních vinařství. Kdo nás zná, ví, že jsme rodina, která kromě vína miluje dobrou konverzaci, sdílení zážitků a vytváření vztahů, které z pracovních přecházejí v přátelské a nazpět. Zkrátka máme rádi lidi.
A právě tuto část našeho podnikání - podporu a komunikaci - jsme čím dál víc postrádali ve vizuální prezentaci.
Nechali jsme si tedy doporučit grafika a pustili se společně do práce. Ze všeho nejdřív bylo potřeba udělat důkladný audit naší současné značky. Potřebovali jsme grafikovi vykreslit co nejpodrobnější a nejautentičtější tvář Víno Bellvery. Protože jak jsme byli poučeni, grafika jsou pouze dobře padnoucí šaty na jedinečné osobě. A tu osobu musel grafik nejprve poznat. Vyprávěli jsme si o nás samotných a o tom, co to obnáší být rodinnou firmou, o našich klientech a partnerech, o našich službách a procesech, které se za nimi ukrývají. O tom, kde jsme jako firma dnes a kde chceme být za 5 let. A třeba také o tom, jaké jiné firmy máme rádi a proč.
A jak jsme si tak povídali, zatímco se grafik ptal místy na zdánlivé banality a čmáral si nečitelné poznámky, zjistili jsme, že se točíme stále kolem dvou hlavních témat. Vína a lidí.
Víno a lidé
Stěžejní částí našeho podnikání je samozřejmě víno, na něj navázané služby a další produkty. V naší rodině jsme již třetí generací vinařů a tak máme k tomuto oboru přirozeně blízko.
Úzký vztah s našimi dodavateli nám umožňuje stát u zrodu každého nového ročníku. Radost, kterou zažíváme při ochutnávání a výběru dospělých vín, se následně přenáší i na naše odběratele a jejich zákazníky.
Kromě lásky k vínu v sobě nosíme také touhu po komunitě, službě celé naší zemi a lidem v ní.
Ano, víno je v naší DNA, ale lze vůbec přemýšlet o vínu a nemyslet přitom na lidi, se kterými ho budete pít? A není právě společnost a komunikace něco, co nám teprve umožní vychutnat si pohárek dobrého vína?
Vztah, který máme s našimi dodavateli a partnery je něco, na co můžeme být právem hrdí. A co víc, pečovat o tento vztah nás baví stejně jako nás baví víno.
My, jako majitelé rodinné firmy si vážíme našich kolegů nejen pro jejich profesionalitu, ale protože jsou to lidé, které máme rádi kolem sebe.
Vážíme si našich dodavatelů, protože jsou to skvělí lidé, kteří vytvářejí skvělé produkty, které je radost dále propagovat.
Vážíme si našich odběratelů a jejich zákazníků, protože v nás vkládají důvěru.
Logo
Po vizuální stránce jsme chtěli změnu od zavedených vinařských identit, které jsou v současné době používány, a které také zahrnují tradiční barvy a ikony s vinařskou tematikou. Zvolili jsme vlastní cestu a tak vzniklo logo, které reprezentuje nás jako celek a hodnoty, ve které věříme.
Jak se tedy v konkurenčním prostředí odlišit?
Vzali jsme tradiční vinařské barvy. Modrou a červenou, a posunuli je do netradičních odstínů tmavě modré a růžové. Tato kontrastní a výrazná kombinace nám zajistí originalitu na trhu a pozornost oka.
Chtěli jsme, aby logo obsahovalo výrazný symbol, který bude fungovat také sám o sobě jako brandový prvek. A tady konečně přicházejí na řadu ty dvě slova, které si grafik pořád dokola podtrhával při našich společných rozhovorech - Wine & People.
A tak vzniklo logo Víno Bellvery. Vypěstovali jsme ho s láskou jako naši vlajkovou odrůdu během léta 2022. Těšíme se, že uvede další etapu naší společnosti směrem k ještě kvalitnějším vínům a službám, které pro vás chystáme.
Tým Bellvery